Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Kristin - 4 februari 2010 08:21

Veckan tickar på i en rasande fart. Veckan har minst sagt varit annorlunda, har ju haft Jessicas sällskap nästan varje dag, varför kan jag berätta en annan dag för er som inte vet...

Urk, körde med fiskabilen imorse till jobb, behöver den i ett ärende i eftermiddag. Attans vad den osar, undrar hur den ska lukta fram på vår och sommarkanten när värmen kommer, hujedamej, inget roligt ens för min näsa som nästan inte luktar någonting. Men men, den ska få tjänstgöra ikväll, den får dra lite och har väl fungerande bromsar vilket känns ganska viktigt när vädret är som det är.


Igår blev det makaronilåda. Johan och jag vidgar våra matvyer lite, försöker planera och rent av veckohandla. Därför blev det makaronilåda igår, kanske inte särskilt exotiskt och fantasin flödade inte supermycket, men det va gott och vi kommer definitivt göra det igen (nä, vi har aldrig gjort makaronilåda tillsammans tidigare). Dessutom va det otroligt snabblagat...


Här kommer därför dagens mattips:

Ingridienser till makaronilåda:


Makaronilåda
4 dl  makaroner, kokas
1 st  gul lök(ar), hackas
200 gram  rökt skinka, tärnas
1 msk  margarin

Äggstanning
3 st  ägg
2,5 dl  mjölk
1,2 tsk  salt
1 krm  peppar
1 dl  riven ost

 

 

 

Tillagning

Koka makaronerna. Fräs löken mjuk i matfettet. Lägg i skinkan och låt den fräsa med. Stäng av värmen på stekpannan och blanda i makaronerna och häll sedan allt i en ugnsfast form.
Vispa samman äggstanningen och häll den över. Strö den rivna osten (Styrka och sort efter behag) ovanpå.
Grädda i ugn på 200 grader, 30-40 min. Servera med sallad. 

   

 

 

Tack för mig så länge!

//

Chisan

 

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards