Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Fredag med stallgänget!

Av Kristin - 6 februari 2010 12:35




Nu ska vi se om jag kan summera fredagens spektakel. Vi samlades hela stallgänget, bortsett från töserna Kajsa och Therés som blev förskonade. Kvällen började med beställd pizza och toast ó porto. Mat och dricka varvades med takhöjande ljudvolym från glada och snackesjuka stallmedlemmar. Den ena skulle överrösta den andra, jag hörde inte ens vad Anette sa som satt direk sidan om mig, det fick mig osökt att tänka på alla lillejular som firats hos farmor och farfar, volymen var iaf ungefär det samma.


Sen tackar vi åter igen farfar för ännu en lyckad spelkväll. Även om inte han var på plats så klart så är det han som uppfunnit spelet som alltid roar. Jag va lekledare men jag får alltid en massa roliga skratt!

Hur kan barrbuske bli gräsmutta??? Detta kommar du få höra länge Anette! Hahahah!!


En rolig kväll, kanske lite mycket dricka för mig, vilket fick mig att hälsa på i träsket av förbjudna känslor från en svunnen tid. Tankar och funderingar jag trodde lagt vid sidan, som jag trodde jag hade grävt ner för längesedan. Skönt att få lämna verkligheten för en stund och bara drömma sig bort, att minnas, att faktiskt komma ihåg sånt man trodde man glömt. En lite kommentar från någon kan verkligen trigga tankar man som sagt trott man aldrig skulle få uppleva igen... Fantasin flödade vidare när vi väl var hemma, Johan och jag fick ganska roliga diskussioner innan kudden skrek mitt namn.


Men lördagmorgonen va seg, mycket seg. Trots detta vaknade jag när klockan var 9, skulle ju ringa Jessi och se till att hon inte försov sig inför dagens viktiga schema. För egen del va det bara att ta tag i sitt liv och bege sig upp, dagen skulle bjuda på ett späckat schema. Mer om detta i nästa inlägg. Just nu ska ni få se lite bilder från fredagens superroliga "stallfest"! På lördag, aldså om minde än en vecka, ja då smäller det igen, vi får väl se hur många som orkar en helg till    Alla som orkar och vill efter en dags kurs är iaf varmt välkomna hem till oss på kvällen...





  

Emelie, Cicci och Jeanette hugger in på sina pizzor!


Fredrik!


Jag borde kanske ha redigerat bort mig själv... Anette försöker korka upp sitt vin, kanske ska köpa vin med skruvkort hädanefter?




 


Tina med sin grogg (hahah, du har oxå lärt dig att dricka rom och cola till maten) och sin toast ó porto! 




 

Bosse och vaktmästaren Jonas!




 

Pågahörnan, Bosse, Peter och Fredrik. Verkar som grått é innefärgen för säsongen, hihi! 





 Seg pizza??



 


Cicci, Jeanette och Cina! 





  



  



  Jessi va snäll och kom för att fixa mitt hår på fredagskvällen. Fick dock ingen bra bild bakifrån, får väl hålla tillgodo med denna... Bara ett litet missfärgatmärke på kinden kvar. Jag fick på mascaran med lite möda, inte helt enkelt när ögonlocket inte vill följa med ordentligt. Men men, håller tummarna för att ögar snart é tillbaka som det va förut. På onsdag ska jag iaf till optikern, han ska få kika in, kolla trycket och lite annat som jag aldrig uppfattade. Får väl se vad hans dom är, håll tummarna!



 



  Tack för mig!

//

Chisan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards