Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Ledighet

Av Kristin - 18 december 2012 11:11

Snart blir det lite ledighet för min del. Arbetar denna veckan, sen endast en dag nästa vecka, och helt ledig veckan därpå. Sen åter på jobb en vecka och sen ledig en vecka till då vi ska resa till Tenneriffa. Väl tillbaka från resan är det inte mer än sisådär 8-9 veckor kvar tills jag ska gå på mammaledighet. Känns väldigt avlägset, men när man börjar ränka på det så inser man att det närmar sig med stormsteg redan nu.


Men om man räknar lite hastig på att gå hemma så lär man ju snabbt inse att man inte lär bli rik på det. Herregud, inkomsten lär halveras. Allt skit med försäkringskassan verkar vara ett helvete och jag drar mig för att ta kontakt med dem. Fy fan, allt sånt administrativt skit kunde jag varit utan.

Sen ska magen försäkras. Man kanske ångra sig som tusan om man inte gjort det. Lika bra med andra ord, skrockfull som man är.


Jaha, annars då? Inget upplyftande som händer i ditt liv Kristin?


Haha!


Jodå, jag väntar på en tid hos sjukgymnasterna på Vårdcentralen så jag kan få ett bälte för att hålla ihopa underredet som tydligen håller på att lossna i fogarna. Hahah, nääää, det va ju inte upplyftande alls.

Fast jag är klar med alla julklappsinköpen!! Nu ska jag bara slå in dem och göra dem fina inför julen. Lite småpyssel på kvällen när gubben min fixar i köket är mysigt.


Åhh, pappsen fyller ju år idag! Ska bort om till honom en sväng i eftermiddag och gratta honom, även om han inte vill, hahaha!


Nu när det töat några dagar så har ridbanan med lite hjälp av Annette blivit ridbar. Synd att det inte är helg nu så man kunde tagit upp Sune och låtit honom få rasta av sig lite på linan. Med tanke på att underredet knakar i fogarna så får jag nog inse att det oavsett är färdigridet för min del fram till sommaren/försommaren 2013 (känns surt att redan behöva ge upp ridandet). Men att longera eller göra hästen klar för Tina att rida på går ju bra. Kanske på lördag kan det bli dax? Vi får se... fan vet ju om det ligger mer snö då kanske...?


Det va ju himskt vad detta inlägget spretar hit och dit, inget vettigt sammanhang alls. Men så är det och så får det bli idag. Ikväll väntar jag hem min affärsresande gubbe igen, har saknat honom även om han bara varit borta en natt




Tack och hej på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards