Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Lärt mig ett och annat...

Av Kristin - 23 september 2009 14:08

Nu ska vi se om jag kan lyckas med lite youtubeinlägg. Jag é ju helkass på det hära med html och annat sånt tjaffs. Men Åsa é villigt min lärare så nu ska vi se hur bra hon lär ut egentligen...



http://www.youtube.com/watch?v=bkR0O9ZyBMA


Nä Åsa, jag kan inte. Jag fattar inte vad du menar med "bädda in" sidan om bilden på youtube. Jag é nog lite trög, men jag känner iaf igen folks ansikte när jag kommer till jobb, om jag hittar dit vill säga... Haha... Åhh, nä, fan vad jag é kass. Nu flippar jag ut helt, får nog sluta nu, men jag kan ju inte...


Men länken funkar nu iaf? Haha, nu lyckades jag kanske med något som jag inte tidigare lyckats med... Jag ska nog inte börja jobba som typ datatekniker eller nåt. Inte som kartläsare eller svenskalärare heller. Men jag kan iaf ta en bil på fågeln, det é det inte alla som kan...


Nä, nu får jag nog ge mig. Åsa, jag behöver ha en ny kurs i "lägga upp youtubeklipp på bloggen". Jag fattar nada...



//

Chisan



 
 
Ingen bild

jeanette

23 september 2009 14:25

Det gick väl bra. så söt han är, hi hi. kram

 
Ingen bild

Kristin

23 september 2009 14:34

Hihi, om du gämför min och Åsas blogg så ser du att det inte alls gick så bra som jag hoppats på... Jag vill juh ha upp bildskärmen på bloggen liksom, jag vill inte ha en länk bara... Ja, jag säger då det, herregud, lära en gammal hund sitta, inte helt lätt, haha!

 
Ingen bild

Trixie

23 september 2009 20:59

http://www.designadinblogg.se/2007/october/lagga-in-filmklipp-pa-bloggen-youtube.asp

här är en förklaring med bild, kanske hjälper dig? :-)

 
Åsa

Åsa

24 september 2009 22:26

Haha, hur svårt kan det va...? Kolla in Trixies länk, det funkar likadant på bloggplatsen. se bara till att göra en blankrad mellan html-koden som finns i rutan när du öppnar den (koden för det du redan skrivit i inlägget) och youtubelänken som du klistar in (som du har kopierat från rutan "bädda in" till höger om den youtubefilm du vill ha på bloggen). Du kan också välja att klistra in länken i html-rutan innan du skriver något i inlägget om det känns lättare med en tom html-ruta. Sen när du uppdaterat så kan du bara skriva det du vill ovanför och/eller under youtuberutan i inlägget. Fattar du... haha. Nu får du det garanterat att funka som du vill, annars ska du få en ordentlig lektion framför datorn på lördag eller nåt. Kram så länge!

http://dotse.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

24 september 2009 22:28

Åh, jag hade ju inte kollat länken... gu' va urgullig han är lille Calle, haha!

http://dotse.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards