Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Kristin - 6 augusti 2009 08:05

Kikade runt lite på min gamla blogg. Tänk egentligen så mycket man hunnit med att skriva, skriver man ut det borde det bli en hel bok...

Lite nostalgi blev det faktiskt, även om jag inte bloggat så väldigt länge trots allt. Alltid kul att gå tillbaka och kika på gamla bilder och minnas hur man tänkte och kände just i den stunden. Ibland har jag fått till det bra, jag kan verkligen känna hur jag mådde den dagen och hur jag upplevde stunden. Idag känns det sällan som jag kan gå tillbaka till inlägg som nyligen är gjorda och läsa dem med ro och tycka det är bra inlägg. Tycker själv att jag blivit disträ och inte lever för stunden, tänker inte alltid på hur bra jag faktiskt har det. Har därför svårt att uttrycka mig i skrift oxå för tillfället. Frågan é varför och vad sjutton ska jag göra åt det?!

(Hittade lite gamla bilder...)

 

Även om man har mycket omkring sig é det viktigt att tänka på sig själv, uppmärksamma kroppens signaler. Dock ska man sålla bland sina känslor, tar man allt på stort allvar får man problem. Ibland måste man bara följa med strömmen och skita i vissa saker, det svåra é väl egentligen att sålla bland allt...

 


Igår va jag ute hos pållarna, som vanligt efter jobb. Denna gången hade Hot Shot lyckats dra av sitt bandage igen!! Såret ser dock väldigt bra ut, skorpan lossnade av sig själv igår, under va det bara ett lite rött märke. Trots det så lindade jag det lite provisoriskt för att flugorna inte ska ge sig på det ändå. Men, den stora frågan é hans knä, det ser ju lite missformat ut nu. Ringde veterinären och till svar fick jag att det kan vara ett överben som, blivit eftersom skadan va ända in till benhinnan. Det ska kanske inte göra något för hans fortsatta karriär, men knäet é inte vackert. risken finns att deformiteten växer, då kan det händ att man behöver ta bort överbenet med flytande kväve. Hmm, låter väldigt skumt i mina ögon. Jag ska iaf avvakta och se hur det artar sig. Nu kan jag rida på som vanligt iaf och det é skönt. Minst en dag i helgen ska jag rida iaf! Hoppas bara inte det blir för jäkla varmt!


Igår fyllde svärmor år visst. Hennes ska vi fira ikväll på Jernkällaren. Jag hade kanske tänkt rida så vi får väl se vad jag bestämmer mig för när det é kväll... Måndag é jag ledig iaf, då ska väl inget kunna hindra att jag rider, ska försöka se till att inget stör och kommer emellan, typiskt vore det annars och jag kanske rent av kan bli lite irriterad på den som kommer och sabbar min måndag!! Den enda lediga dagen på semestern liksom, ska försöka att inte vara en enda människa till lags förutom mig själv, vå får väl se hur bra det går...


Förhoppningsvis får jag hädanefter lite mer sällskap av Jessi och Billbo nu när Mattias och Jessi flyttat till metropolen G:a Boo!!



Nä, tack för mig så länge!


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards