Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Kristin - 3 augusti 2009 09:36



Helgen har verkligen varit händelsefull.

Fredagen började med gott sällsap, Jessi, Mattias och Ted hälsade på. Av någon anledning, förmodligen för att vi hade långa och intressanta diskussioner. Klockan blev sent innan vi kom i säng.

Fredagen va grym på jobb, jobbade halvt ihjäl mig. En lång natt på det gjorde att lördagen blev ordentligt seg! En drygare lördag kan jag knappt minnas. Försökte med alla medel att komma i form till lördagens kräftskiva, men det gick inte. Festen va riktigt trevlig, men jag va inte på hugget, verkligen synd, men så é det ibland.


Kom i säng redan 00.40 På söndagen sov jag tills klockan ringde 10.30 Minns inte när jag sov så länge sist, förmodar att jag behövde det!


Söndagen va mysig! Jag, Johan, Tina och Fredrik tof oss en runda i skogen med våra underbara pållar! Äntligen vågade jag sitta upp och rida Hot Shot. Såret har fin skorpa. Knäet lindas fortfarande, men det é mest för att undvika att flugorna går till attack! Nu é vi snart tillbaka på banan igen, underbart! Har verkligen saknat att rida. Trist att halva sommaren gick åt att läka sår. Mätte honom här om dagen, han har faktiskt vuxit 1.5-2cm Med andra ord gjorde det honom gott att komma på bete och vila sig lite. Han é på hugget nu, bockar och lever jäkel, kul att se honom med sådan livsglädje!

 Tina och Hot Shot! Fina som tusan ihopa!


Nu é det måndag och jag é ledig som vanligt. Riktigt mysigt att sitta inne när det ösregnar och åskar ute. Jag skulle dock behöva plocka fram mitt tortyrredskap, min cykel. Tror jag ska ta ut den på terassen och cykla lite. Behöver verkligen göra något med denna hemska hydda. Ser ju för sjutton ut som en elefant. Men jag undrar egentligen hur det kunnat bli så illa. Visst jag äter gott, men inte onormalt mycket och inte heller onormalt onyttigt. Jag och kroppen é inte överrens alls. Jag vill så mycket, men kroppen strejkar. Har ont i kroppen, många leder sviker och musklerna ömmar. Självklart skyller jag på mig själv och min övervikt, men hur fan ska man kunna göra något åt det om kroppen inte vill sammarbeta? Hoppas jag klarar av att cykla iaf, springa är helt uteslutet... 

 Tur jag kan rida utan större problem iaf...



//

Chisan





Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards