Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Kristin - 7 augusti 2009 08:17


Ja, nu é det snart dax för bröllop. Tina och jag har lyckats bli tärnor. I detta ligger massor med ansvar, bland annat att hålla bruden glad och nöjd, även innan själva dagen...


Vissa saker går inte alltid enligt planerna, därför tog vi Jeanette till en bröllopsbutik i Vinslöv igår. Gissa om hon blev fin! Det va en rolig eftermiddag med många fina klänningar, och till slut hittade hon en klänning som va klippt och skuren för henne! Vi blev stolta tärnor till en otroligt vacker brud!


En snabb runda till stallet med Tina. Hot Shot hade ju som vanligt lyckats ta av sitt bandage, men jag va snabbt framme med min självhäftande linda och fixade till läget. Denna pållen é underbar, trots att Lukas puffar och sparkar på honom så står han aldeles stilla tills jag lagt om benet färdigt, jag har inte ens grimma på honom. Någonstans i ärthjärnan finns det lite vett trots allt. Min fina häst...


Snabbt fick jag sedan köra hemmåt för att hämta upp Johan och K3. Vi skulle fira svärmor som fyllt år. Vi käkade gott på Jernkällaren och for sedan vidare hem till Jesper och Anki. Alltid urmysigt att sitta i deras trädgård, där har blivit så otroligt fint med pool och grejer... En upplyst pool i mörkret, det kan knappt bli mysigare!


 


Men jag va pigg, hela kvällen, fick tvinga mig i säng kl 23... Det va helt enkelt en härlig dag som fick mig att återhämta energi. Ibland blir saker och ting bättre än man tror...

Idag é det fredag och den stora dagen har kommit, dagen vi sett fram emot läääänge! Jessi och Mattias flyttar idag, om ni inte redan visste det, haha!!

Jag kan knappt förstå det, nu é jag inte ensam i G:a Boo längre. Nu känner jag ingen större längtan efter annat boende, det har vi lagt på hyllan. Istället får vi renovera, kanske till och med bygga ut en dag, vem vet...


Kikar i min lilla spåkula, ser en hektisk helg framför mig. Men jag é helt säker på att det kommer bli en underbar helg! Redan i eftermiddag börjar det, dax att hjälpa till med flytten... Senare på kvällen blir det väl någon form av matlagning, och kanske, om vi har tur så kommer Tina och Fredrik oxå, då kanske vi leka lite på sjön med skotrarna oxå. Nja, jag kan inte se att det blir en dålig helg, dessutom har jag ju semester nästa vecka... Wiiii!!

Imorgon kväll blir det dessutom kräftskiva, endast för töser!! Haha, nu får allt pågarna klara sig lite själva, får väl se hur det blir med den saken, haha! Numera kan ju Johan och Mattias krypa hem om det skulle vara så...


Nä, nu får jag nog ta och fixa lite med annat som måste göras innan semestern!

Tack för mig!

//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards