Alla inlägg den 7 april 2010

Av Kristin - 7 april 2010 08:17


 Igår va det massor med saker som skulle hinnas med. För att orka med allt va det bara till att flexa ut en timme för tidigt från jobb och sen ge gärnet. Mocka skit, fixa till hästen, rida en runda på halvgalen Hot Shot (han har nog regäla vårkänslor), fixa höet, se till att insläppet av pållarna flöt smidigt innan stallmötet va ett faktum kl 18.00

Efter mötet bar det av till affären, hade juh fått en beställning på jordgubbs yoghurt av sjuklingen hemma. Dessutom va jag inte sugen på att ställa mig och laga mat sent på kvällen, ovanpå allt tyckte jag synd om Johan som skulle behöva lukta på god hemmalagad mat när han inte kunde ta en endaste tugga. En snabb runda till far och Annika, lämna lite saker, bland annat påskäggen till syskonen (oups, lite sent, men bättre det än aldrig va?). Sen bar det av hemmåt i en rasande fart. Väl hemma smög jag mig in, hoppades på att Johan skulle må bättre än när jag såg honom på morgonen. Han hade en aning bättre färg och såg lite piggare ut. Hällde upp lite yoghurt till honom och sen hoppade jag i duschen fortare än kvickt. Insåg att jag hade ca 10minuter på mig att duscha. Anledningen? Jo, om nu yoghurten fick för sig att komma upp igen så ville jag inte att Johan skulle springa in på min toa, den är liksom helig, det räcker med att en toa är nedsmittad. Så, en snabbdusch sen vidare in i sovrummet och röja. Byta sängkläder, vädra och dammsuga. Allt gick i ett naffs, likaså att ordna lite mat till min mage, färdiggrillad kyckling med keso och advokado blev det till kvällsmat för min del.


När jag va mätt i magen och började dega ihopa i soffan efter en hektisk dag så skickade jag Johan in i duschen. Rena sängkläder kräver ren gubbe. Trots att han egentligen inte orkade så gjorde det nog honom gott. Den lilla mat han stoppade i sig igårkväll fick stanna nere. Magen gör visst inte lika ont och det verkar som han är på bättringsvägen. Tydligen har han fått sova hela natten oxå. Med andra ord vill det bara till att han tar det lite lungt idag, men eftersom han inte kräker längre så ska han naturligtvis till jobb. Arbetsnarkomanen Johan kan inte vara hemma och vila kroppen, så enkelt är det...


I väntan på att klockan skulle bli 18 igår så lyckades jag få en bild på fina HS. Han va inte lätt att fota, han va liksom mest sur för att jag stod så långt bort att han inte kunde nå mig, men ändå tillräckligt nära för att det skulle störa honom. Till slut fick jag iaf en halvbra bild, man ser att det är HS iaf, hahah!



Denhära Hot Shot är för tillfället halvvild. Han är fullproppad med energi och han känns som en sprängfärdig bomb att sitta på. Men som Emelie sa, se det positivt att han har frammåtbjudning och inte är en trock och trist häst som är ovillig att jobba. Ja, det är kanske så jag ska se det istället...

Han är liksom inte så gammal, frågan är hur jag ska få ut en del av överskottsenergin utan att överanstränga honom? Han är trots allt bara riden ett år, minus sommarvila och vintervila. Får kanske invänta sommarvärmen som kommer ta ut sin rätt...


Idag ska han få ny hagkompis, lilla Forest (eller Gumpas som jag gärna vill kalla honom) ska entra Hot Shots hage. Håller tummarna riktigt hårt för att det ska gå bra, han hade verkligen mått bra av att ha en hagkompis. Hoppas han är snäll mot Forest!! Hoppas, hoppas, hoppas!!!


Nä, tack för mig så länge!

//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards