Alla inlägg den 28 april 2010

Av Kristin - 28 april 2010 08:11

Red ut en sväng med Tina och Billbo igår. Vi som planerade en lugn runda, tji fick vi. Stora fordon, bilar, jägare, blåst och småregn kantade vår kvällsrunda. Med andra ord blev det ingen lugn runda, både Hot Shot OCH Billbo gick stundtals på tårna. Kul att få komma ut en runda med Tina, men synd att det inte riktigt gick som planerat.

HS är på hugget, har massor med överskottsenergi! Idag ska jag sadla och rida ut på gräsfältet och galoppera skiten ur honom. Hoppas det har torkat upp i marken så det inte är halt och jäkligt. HS behöver verkligen få sig en riktig genomkörare! Både han OCH jag längtar efter att få sträcka ut i galopp. Vi får väl se hur mycket han tänker bocka och busa idag   


Ikväll är det även hoppning i Billinge. Jag och Johan är trogna åskådare. Kul att träffa folket som är där och kul att se Therés träna. Om jag bara kunde få tummen loss och ringa Lars så HS kan komma igång med sin hoppträning. Känns bara som om man har så mycket på gång överallt, timmarna räcker inte till. Dessutom kan jag inte åka med honom ensam, därför måste min planering även funka för min/mina medhjälpare. Inte lätt. Efter min semester så kanske det borde vara dax att komma igång på riktigt. Nog för att vi är igång, men någon seriös träning har vi inte åkt på än...


Kinden känns jävligt knepig. Den förhårdnad som blivit efter att HS sparkade mig rör nu på sig. Den sjunker nedåt, den gör förbaskat ont emellanåt. Fattar inte varför förhårdnaden inte minskar? Störigt att den faktiskt rör på sig nu. Hoppas den inte sätter sig så att det syns för mycket. På mina tjocka kinder syns den inte nu iaf...


Innan jag avslutar vill jag gärna tipsa er om en väldigt god vardagsrätt.

Igår kockade Johan ihopa en makaronilåda. Grundreceptet hittar du på baksidan av Kungsörnens Idealmakaroner. Som god fyllning hade vi spenat, svamp, rökt bog och avslutade med riven ost ovanpå. Mycket gott en helt vanlig vardagskväll. Ett litet middagstips är aldrig fel, till vardags kan ideérna tryta...


Tack för mig!

// Chisan

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards