Alla inlägg den 29 april 2010

Av Kristin - 29 april 2010 08:43

Igår va en rolig dag. Jag tog Hottentott på en ordentlig galopprunda. Jag drog på mig säkerhetsvästen (som jag inte avnänt de senaste 7åren) och spände åt hjälmen lite extra. Ett av fälten i närheten av stallet får man rida på för tillfället. Jag tog tillfället i akt och rastade Hot Shot ordentligt. Han va på tårna, sprang med skallen i vädret, höll på att nocka mig ett flertal gånger. Han envisades med att fatta fel galopp, galoppera på stället och vara allmänt småstörig. Men efter sisådär 20minuter började han slappna av och vi kunde börja dra på i galoppen och med skallen på rätt nivå. Småbus, spetsade öron och mycket energi!! Efter 35 minuter va både jag och HS trötta. Vi fick galopperat på, gjort av med lite energi, skitkul hade vi!! Får ta en runda där snart igen!


  


Idag känner jag ingen märkbar träningsvärk, värre é det nog för HS. Så trött som han var igårkväll så lär han nog ha fått lite träningsvärk. Då kanske vi kan ta en lugn skogsrunda idag då?? Försöka ska jag iaf, hoppas innerligt att han håller sig på mattan idag så vi kan få en skön kvällsrunda!


Måste städa av Calles vagn. Huu, vilken dag ska jag hinna med det? Hoppas Johan hjälper mig. På söndag ska vi ju till Djurparken och då vill vi ju vara lite extra fina. Jag ska dessutom leta fram lyktorna som jag införskaffat. Vagnen är i behov av en översyn, kanske borde smörjas lite här och där så att den inte gnisslar så värst. Som sagt, hoppas Johan tar sig an det projektet   


Valborg i helgen. Hmm, jag har verkligen planerat dåligt inför detta. För vår del blir det nog inget eldande, men gott sällskap lär det bli iaf. Inte för att egentligen fira valborg utan det va väl bara så att det råkade inträffa på just valborg. Nåja, det é lär bli trevligt. Grillning står på fredagens schema. Sist vi grillade hemma låg isen tjock och det va mängder med snö. Känns definitivt roligare att starta grillen nu när våren bekänt färg.


 Nu bör jag ordna lite frukost, börjar bli hungrig.


Tack för mig!

//

Chisan



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards