Alla inlägg den 27 april 2010

Av Kristin - 27 april 2010 12:53

Det är tisdag, men för mig känns det inte riktigt som en vanlig tisdag. Jag har massor att göra på jobb, hinner knappt tänka efter vad jag verkligen håller på med alla gånger. Jag känner mig stressad, varför vet jag egentligen inte. Hjärtat tar ibland ett extra slag för att hinna med. Egentligen borde jag vara lugn som en filbunke nu. Att det är mycket på jobb kan jag leva med, det påverkar egentligen inte mig, jag gör vad jag kan när jag är på jobb, när jag går hem lämnar jag det därhän och tänker inte mer på det förräns jag åter är på jobb. Men något gnager, jag kan inte slappna av som jag borde. Jag är ständigt i farten, vill göra rätt, jag vill vara på plats, känna mig uppdaterad och jag vill inget ska hända någon. Jag vill få alla pusselbitarna på plats, jag fixar och trixar med min tid. Jag äter dåligt och har därför tappat några kilon. Nog för att jag borde gå ner några kilo, men detta kanske inte var riktigt på rätt sätt.


Jag funderar på vad som kan få mig på rätt köl igen. Jag försöker att tänka positivt, att det löser sig, det går bra nu och det kommer fortsätta gå bra. Jag förstår inte vad det är med mig, allt löser sig ju, det vet jag nu. Mycket har redan löst sig och det är nu jag borde vara lugn och avslappnad och se fram emot min kommande ledighet som ska spenderas i Österrike.


Helgen har varit trevlig iaf. Fint väder och mycket aktiviteter med vänner. Det va en bra helg med andra ord. Helgen som kommer ska delvis spenderas på Skånes Djurpark. Lille Calle ska tjänstgöra, alltid kul att göra saker med honom, han uppför sig alltid superbt. Håller tummarna för att det ska bli fint väder, då blir allt lite extra roligt! Så alla ni som inte har planer för söndagen, ni kan väl oxå masa er till djurparken och hälsa på när det är "Hästens dag". Här kan ni läsa söndagens program!


Idag planeras det för en runda i skogen tillsammans med Tina och Billbo. Tror vi alla behöver komma ut på en ordentlig runda, få rensa tankarna och bara finnas till för en stund. Med Billbo som sällskap vet man att allt går lungt tillväga, han är en klippa och han vet när det är läge för honom att ställa upp och vara den erfarna i gänget. Det vill till att himmlen inte öppnar sig och visar sig från sin sämsta sida, isf tror jag vi får ta en annan dag. Men solken skiner faktiskt lite då och då märker jag vilket ger hopp om en bra kväll.


Här kommer en rolig bild. Tro det eller ej, men under presenningen går det faktiskt en liten Billbo, det är inte bara Tina som är ute och går med en vit presenning, hahaha!! Vem tränar för bröllop, du Tina eller é det Billbo, ni tillsammans kanske?  

  


Ska se om jag kan ladda upp bilderna från söndagens grillning med stallgänget. Om inte ikväll så kanske, kanske imorgon. Har helt glömt att jag faktiskt har färska bilder som borde laddas in i datorn.

Dax att göra lite nytta igen...

Tack för mig

//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards