Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Stjärntecken

Av Kristin - 8 januari 2011 13:42

Jag gillar inte att läsa horoskop, jag undviker gärna att läsa på den sidan i tidningen där dagens hososkop finns. Jag vill inte veta, vare sig positivt eller negativt. Jag vet inte vad jag ska tro om detta med stjärntecken, men jag vill inte bli påverkad, vare sig positivt eller negativt. Men idag läste jg faktiskt om mitt stjärntecken, en övergripande text om hur Oxen är. En hel del stämmer faktiskt in och lite kul är det, så länge det inte kommer så nära som dagliga horoskop... Sådanhär é jag iaf:


Fakta om Oxen

Planet: Venus (ehh, jaha?)
Symbol:
Tjuren (stark och envis) (kan jag väl hålla med om)
Ängel:
Ariel (jasså...?)
Färg:
Blekblå
Växt:
Ros – Prästkrage
Metall:
Koppar (?)
Kristall:
Smaragd
Tarotkort:
Världen
Motto:
Jag äger – Gör inte idag det du kan göra i morgon
Nyckelord:
Trygghet
Element:
Jord
Turdag:
Fredag
Kvalitet:
Fast
Polaritet:
Negativ
Positiva drag:
Tillförlitlig – Strävsam – Praktisk – Musikalisk (musikalisk??? Nä, tveksamt!)
Negativa drag:
Envis – Lat – Dominerande (haha, jaaa!)
Turnummer:
6 & 4
Människokroppen:
 Halsen – Rösten (??)
Kinesiskt djurmotstycke: Orm

 

 

Oxen kommer som stjärnbild nummer två i Zodiaken. Oxens energi kommer som ett svar ellr reaktion på Vädurens energi, nämligen på så sätt att Oxen beskriver viljan att stabilisera energi, att vidmakthålla. Du kan se Oxens energi som trög, koncentrerande och fasthållande.

 

POSITIVA EGENSKAPER:
Praktisk, pålitlig, tålmodig, skicklig i affärer, stark förmåga till uthållighet, en säker känsla för värden, förkärlek till god mat, ihärdig, rejäl, bestämd,
viljestark, tillgiven, varmhjärtad, värd förtroende.


Oxen är så gott som Vädurens raka motsats, den som manar till lugn och trivs bäst i vardagen, fjärran från jäkt och stress. Oxen är materialismens tecken. Den kan gott sägas vara det mest typiska jordtecknet. Att äga är att lägga stor vikt vid och vårda sina prylar, pengar och allt sådant. Även det som hör naturen till – sådd, skörd och trädgårdsarbete – sägs ligga Oxen nära. Oxen är lugnets och långsamhetens tecken. Den svårväckte ochoföränderlige. Tolerans och pålitlighet. Allt som hör Oxen till dröjer länge, och stannar länge kvar. Varaktighet.


Oxens reaktion dröjer men blir desto kraftigare när den äntligen kommer!!


Oxen är jordbunden och sensuell. Oxar har en stark hemkänsla och de är bland de mest stabila och rejäla älskarna av alla. Med sin känsliga, jordnära personlighet är Oxarna ofta artistiska och kreativa. Den älskande Oxen är lojal, han är inte den otrogna typen, och han kräver samma inställning av sin partner. Hemmet ligger honom varmt om hjärtat. Oxar vet att det är viktigt med en trygg omgivning, inte minst för kärlekslivet, och detta gör dem mycket beskyddande i kärleksrelationer. I romantiken, som i alla andra livets områden, ogillar de förändringar och är nöjda med att lättjefullt beta på ängen där hemma, särskilt om gräset är riktigt grönt.

Ditt hjärta ömmar mycket för barn och djur. Du har en säker känsla för färg och form, och du är medveten om vad saker och ting är värda. Du tar dina relationer på stort allvar och dina krav på trohet är totala. Du kan vara svartsjuk ibland och såra utan att du förstår varför, men ditt hjärta är stort och du blir lätt förlåten.


NEGATIVA EGENSKAPER:
Maktälskande, lättjefull, njutningslysten, kanske en tråkmåns, orubblig i åsikter, saknar rörlighet och ursprunglighet, glupsk, halsstarrig lättstött, rutinfixerad.



Kända namn i Oxens tecken

  

 

Fred Astaire (May 10, 1899)
Sigmund Freud (May 6, 1856)
William Shakespeare (April 26, 1564)
Barbara Streisand (April 24, 1942)
Malcolm X (Malik el Shabbaz) (May 19)






Vad tycker ni, stämmer det inte lite ändå?!



 
 
Ingen bild

me

10 januari 2011 18:47

Glömde oxtolkaren att "min oxe" har ett jätte stort och generöst hjärta!!
Sune ser ju fin ut, hoppas hans fina temperament håller i sig.
Kramar mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards