Alla inlägg under september 2009

Av Kristin - 19 september 2009 17:51

Åhh, denna bloggen har en nackdel. Jag blir inte informerad när jag får nya kommentarer på mina inlägg. Detta medför ibland att jag missar vissa kommentarer. Hädanefter ska jag godkänna alla kommentarer innan de publiceras, men det é endast som sagt för att jag inte ska missa någons kommentar.


Jag såg först idag att du Lisa, hade skrivit till mig, eller rättare sagt oss, till mig och Hot Shot. Kul att du fortfarande kikar in och håller lite koll på mig och Hot Shot. Kom och hälsa på vet jag!

Alla framsteg jag och HS gör é pga av dig och din mycket kloka inridning och uppfostring. Utan den grunden att stå på hade vi aldrig haft det så bra tillsammans nu.


Nä, nu kommer det lite gäster, dax att släppa datorn för en stund. Japp, han har fått största pussen idag från bara dig!! Hihi!


Ja, nu kanske detta inlägget blev lite personligt, men ni andra får ursäkta...


Tack för mig!

//

Chisan

Av Kristin - 18 september 2009 09:01

Jaha, då va denna veckan snart slut. Men det bästa med veckan återstår, helgen!

Tyvärr blev inte helgen som planerat. Dock kommer den bli hur bra som helst iaf, vi fick snabbt annat inplanerat. Synd att Sten inte é bra nog i sin rygg för att komma och hälsa på. Fy satan vad trist för honom och familjen. Tänker på er ständigt. Skit att ryggont ska drabba så unga människor, orättvist! Nog för att läget alltid kan bli värre än vad det är, men hör man på Stens röst så förstår man att detta är illa nog. Håller tummarna för att oturen snart ska vända!


I helgen ska jag nog försöka att inte rida. HS kan behöva vila känns det som. Han blir fort trött när vi é ute på skogrturer, jag ska kanske försöka sakta ner hans utbildningstakt. Jag ligger nog lite före i planeringen. Man tar honom gärna för att vara äldre än vad han faktiskt är. Han é ju bara 3 år fortfarande. Ska se om vi kan ta några språng på naturhinder, sen om några månader blir det behövlig vintervila. Kan vara skönt för både honom och mig att slippa ge oss ut på hala vintervägar, slippa brodda och frysa fingrar och tår av sig. Nåja, vi får väl se hur det blir, man vet aldrig vad som kan sätta käppar i hjulen för oss på vägen...


Nä, fy bubblan, jag har inget kul att skriva, känner mig lite rastlös och lite hungrig oxå nu när jag känner efter. Hoppas det serveras god frukost idag. Till lunch blir det hämtemat. Pasta med lax, sjukt gott!!!


Funderar på vad man ska servera för mat ikväll, kan knappt komma på något kul... Hoppas Johan funderar ordentligt under dagen. Ikväll kommer Jessi och Mattias, det ska snackas skit hela kvällen. En och annan grogg kommer nog oxå slinka ner... =)


Nä, dax att hjälpa en kollega med lite hjälpmedelsbeställningar, inte så ball, men det måste ju göras...


//


Chisan







Av Kristin - 17 september 2009 17:53

Sitter i bilen, solen sticker i ögonen, solbrillorna é på. HÖG musik vrålar ur högtalarna, Bon Jovi sjunger och jag sjunger med. Befinner mig i en skön stund, jag drömmer mig bort en stund, in i rockens vilda värld, jag njuter av stunden och jag gasar på lite extra...

Jag känner mig lycklig, funderar en stund över hur bra jag faktiskt har det. Kör min (eller rättare sagt Johans) fina, dock lite smutsiga, men häftiga gröna Ford Mustang. Kör från stallet där jag har två underbara hästar, och jag är på väg hem till vårt fina, kanske lite stugaktiga hus, men vad gör det, vi har ju sjöutsikt, massor med kärlek, en hungrik katt och en fin fågel som alltid häsar en välkommen hem.


Jag skrattar mig lycklig för en stund... Ja, så såg min färd hem från stallet ut idag... Hur såg din bilfärd ut idag, eller kanske tågfärd eller du é kanske rent av så flitig att du cyklar?


//

Chisan


Av Kristin - 17 september 2009 14:20

Ni måste kolla denna videon. Tyvärr é jag kass på att lägga in youtubeklipp, kanske någon som kan lära mig??

Ni får kopiera och klistra in helt enkelt tills vidare...


Kul film, hoppar en hel bana utan stigbyglar, men sen då?? Hur bra va hon egentligen på att rida? Kolla in filmen och bedöm själva... Haha!


http://www.youtube.com/watch?v=bZawtuBfttQ&feature=related




Av Kristin - 16 september 2009 11:36

Shit vad dagarna rullar på. Jag har ju inte uppdaterat på länge känns det som.

Nåja, nu é jag i faten igen, kastar mig in här för att skriva några rader.


Jag é sådär skönt trött i kroppen, det é fullt ös denna veckan! I måndags tog Åsa, jag och Therere en lång och välbehövlig skogsrunda. Hot Shot uppförde sig som vanligt helt fantastiskt, underbara häst! Han bockar och busar gärna till det, men vad gör det, så länge jag inte blir avkastad så é det bara hur kul som helst, jag skrattar lika gott varje gång!

Igår va det så äntligen dax att hoppa i plurret. Fredrik och jag ska försöka peppa varann lite. Alltid lättare och roligare om man é 2st liksom. Men vi hade stor tekniska problem igår. Fredrik fick akut åka hem och byta nackremmen eftersom den helt enkelt smällde av redan i omklädningsrummet. Varför han nu skulle prova masken redan där, det kan man undra, haha!

När vi väl va i vannet båda två så va det dax att klä på sig all nödvändig simmutrustning. Haha, det é helt sanslöst, Fredriks ventil i snorkeln fanns inte, det va bara ett enda stort hål, lite svårt att andas i den.

Min snorkel va jäkligt kass den med, fick ju ta i ordentligt för att få luft. Med andra ord hade jag svimmat efter typ 4 längder om jag fortsatt andas i den...

Nä, det blir till att ragga fatt i nya snorklar helt enkelt!


Efter en timmes simmande va jag bara tvungen att åka lite i rutchikanorna (haha, jag vet inte hur man stavar det!), shit vilken fart man fick upp, sjukt kul! Lite speciell bana, man åkte ut i någon form av skål som man åkte några varv i innan man sen blev utslängt genom bottenhålet och ner i poolen. Jag garvade så jag höll på att dö, man hann inte uppfatta vad som hände, men kul va det iaf!

Övertalade Fredrik att åka en sväng han oxå, lite motvilligt klättrade han upp, ner kom han, lite mer chockad än när han gick. Haha, men han gjorde det iaf, armbågen tog kanske lite stryk, det é sånt man får leva med, hahah!!


Nåja, idag é jag iaf som sagt trött i kroppen, det känns att man varit igång både måndag och tisdag. Ikväll é det så dax igen. En ridtur står på schemat. Vill knappt veta vad som står på schemat imorgon... Energin é snart slut.


Nä, dax att luncha lite!


//

Chisan









Av Kristin - 11 september 2009 14:53

Just denna fredagen är ingen bra dag, trots att jag tidigare tyckte att fredagar är den bästa dagen på veckan. Just idag är det en sorglig dag...


Har inte mer att skriva än så, det é bara så sorgligt helt enkelt...

Av Kristin - 11 september 2009 08:12

Nu jäklar é det fredag! Bästa dagen på hela veckan. Egentligen borde lördagen vara den bästa dagen, på fredagar é man ju egentligen ganska trött. Ikväll ska det mysas i soffan, Johan har beställt lammkotletter från Ekastiga, det kommer bli hur gott som helst!


Igår tog jag min lille Hot Shot på en skogsrunda. Helt ensamma gav vi oss iväg (snyft...). Det é annars väldigt svårt att rida själv när man har sin häst på Ekastiga. Misstolka nu inte mig, det é inget fel i det, det é helt underbart att man faktiskt kan få ridsällskap om man vill ha det.

Vilket fall så gav vi oss ut ensamma igår. Det va väldigt längesedan HS och jag red ut bara han och jag, tyckte därför att det va dax att ta en sväng om. HS behöver komma ut lite ensam, så att vi tillsammans kan bygga ett förtroende för varann och att HS får utforska sin omgivning utan draghjälp. Han skötte sig exemplariskt. Han är en filosoferare den dära HS. Stannar gärna och kikar, njuter av stunden, funderar lite och sen går vi igen. Inga hysteriska utbrott, inga försök att dumma sig, bara man låter honom fundera lite. Han behöver inte pressas, det gör ingen nytta, han sköter saker och ting i sin egen takt.

Vi träffade på rådjur, stora lastare med halm, bilar, motorcyklar, soptunnor och uppflaxande fåglar, men HS é lugn som en filbunke ändå... Vilken individ han é, han é så trygg i sig själv, riktigt kul!!

Vi fick med andra ord en supermysig tur i skogen igår. En bra uppladdning inför helgen, det behövdes!


Idag ska jag ha student på jobb, alltid lika spännande. Om inget annat så får man fundera en liten stund över hur man agerar och varför man egentligen gör som man gör. Med all den tankeverksamhet så kommer jag vara trött ikväll, men det får man juh, det é fredag...


Imorgon ska vi träffa Kalsson, Martin, Caroline, Håkan och förmodligen någon liten unge oxå. Alltid lika kul att träffa dem. Inga pretantiösa människor, man kan vara som man é, komma i sina slappekläder och bara ha en mysig kväll...Kanske blir det lite Buzz spel oxå, skitkul!!! Jag vinner aldrig, men jag é ju ingen dålig förlorare (eller?!)...


Imorgon bär det av till Eslöv på dagen, Calle ska tjänstgöra på ett barnkalas. Han é snäll som ställer upp. Busig har han blivit, en riktig rymmare! Igår rymmde han två gånger från hagen, trots att strömmen va på max, jäkla buse!! Får väl se om han håller sig i hagen idag då. Nog tur att han fick lite protexin igår...


Frukostdax!

//

Chisan







Av Kristin - 10 september 2009 14:35

Kikar runt lite i min gamla blogg, inser att snart é det ett år sedan det hände. Ett år av saknad. Varje dag har jag tänkt på honom, varje dag har jag saknat honom, min älskade, älskade Bengan.


Läser gamla bloggen med ett hånflin (ibland kan man undra vad man tänkte när man skrev som man gjorde), läser med god aptit fram tills jag ser bilder på Bengan framhävas. Fortfarande kan jag inte se och läsa utan att gråta. Kan knappt skriva detta inlägget, minnen jag förträngt kommer igen. Bilder, dikter, tankar och känslor, jag vill inte brottas med ledsamma tankar.

Snart har det gått ett år, eller har det redan gått ett helt år? Jag orkar inte ens se datumen på bloggen, jag vill inte minnas. Jag vill inte veta den exakta datumen, vill bara den datumen ska få passera utan min bemärkelse...


Puh, det é jobbigt nu, riktigt jobbigt... Min älskade häst... J-vla skit.... Hur kunde det gå så illa...???


  


Jag glädjs åt min nya pålle, han é underbar. Hoppas vi kommer få en liknade relation som jag hade med Bengan, men visst é vi på god väg. Vi lär känna varann mer och mer för varje dag. Jag é verkligen glad att det é just Hot Shot som entrat mitt liv, vi kommer ha massor av kuligheter för oss i framtiden... Hoppas han får vara med många år mer än Bengan...


Nä, nu kan jag inte skriva mer, då gråter jag, det svider fortfarande så illa i hjärtat, saknaden är stor...


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards