Alla inlägg den 7 november 2009

Av Kristin - 7 november 2009 10:57

Puh, blir verkligen berörd av denna bilden. Vad ser ni? Jag ser en lycklig ung kvinna, redo att gifta sig med mannen hon älskar...


  

Verkligheten är sådan, men med en obehaglig bakomliggande innebörd. Visst, hon är ung, lycklig (för stunden) och redo att gifta sig, men cancern har tagit sitt hårda grepp om henne och fem dagar efter sitt drömbröllop avlider hon...

Hon é vacker, otroligt vacker. Bilden är bitterljuv minst sagt.

Av Kristin - 7 november 2009 09:02

...fantasi idag, kommer inte på någon bra överskrift.

Men, det é lördag och jag har sovit ända till 8.30 Förvånad själv att jag vaknade så sent, men när jag väl steg upp förstod jag ganska snabbt varför jag sovit så länge. Jag känner mig lite krasslig, lite förkyld och hängig.

Igår var jag ute med två jobbkompisar, väldigt trevligt! Tvi tre träffas typ en gång i halvåret så när vi väl ses så har vi en del att snacka om...

Men redan igår hade jag lite störig skallebank, en föraning om vad som skulle komma idag. Tja, vi får väl se om jag blir mer förkyld eller om det håller sig såhär.

Snälla Tina tog mina pållar igår, snacka om att det faktiskt ibland é väldigt skönt att slippa åka dit för att mocka skit. Man älskar sina hästar, men en dag då och då kan vara skönt att slippa. Igår va en sån dag då det va extra skönt eftersom skallen störde mig en del.


Jag fick därför lite tid över och stack inom ATVcenter. Fick äntligen träffa killen Johan anställt. En trevlig kille i min ålder. Han verkar kunna sina saker så jag hoppas detta blir bra. Han påtalade gång på gång hur kul han tyckte det skulle bli att får börja jobba på ATVcenter. Härligt, verkligen bra att Johan hittat en bra medarbetare. Nog för att han har Benny, men ännu en man kan göra susen för alla. Då kanske Johan kan komma hem lite mindre stressad, och med lite mindre ångest. Ja vi får helt enkelt hålla tummarna för att detta blir bra!


Idag ska Johan förhoppningsvis få ordning på bromsarna på min kommunbil. Ja, den kallas för kommunbil eftersom det är Toyota, sånna vi har på jobb i kommunen, därav smeknamnet. Om nu vintern ska komma så tror jag det är bättre att köra den än med Mustangen som har lite för många hästkrafter för att det ska fungera på vinterväglag. Dessutom börjar bensinen ta slut i Mustangen, men kommunbilen är fulltankad om jag inte minns fel Tungan ute


Idag ska vi träffa Kalsson och Martin så där helt opretantiöst, skönt med lugna kvällar och lite spel. Men frågan é vad vi ska äta, får väl se om jag kommer på något...


Nä, nu ska jag vila en stund i soffan, mycket skönt såhär en lördag. Ingen stress än så länge iaf, får väl se om dagen fortsätter utan stress...


//

Chisan






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards