Alla inlägg den 11 november 2009

Av Kristin - 11 november 2009 21:18

Ja, idag har Hot Shot och jag slabbat med mediciner! Haha, han é ju helt fantastisk. Veterinären har ordinerat både antiinflammatoriskt och inflamationshämmande. Jodå, han vet hur man ruinerar matte, haha! Men veterinären tyckte ändå sig inte vara särskilt upprörd. Så länge han inte haltar så kan jag motionera honom kortare stunder. HÄRLIGT! Då blir det några minuter i linan imorgon, om det inte spöregnar vill säga. Varken HS eller jag é big fan av fuktigheter från himmeln...


  


Iaf, när jag väl laddat sprutan med medicament och skulle spruta det i munnen, ja, då slabbade HS med denna vita sörjan över hela mig! Underbart! Nu é alla mina stallkläder vitprickiga... Jaja, jag hade ju inte förväntat mig att det skulle gå smärtfritt... Eller ja, smärtfritt gick det ju, men inte kladdfritt... Men men, nu har jag iaf fått lite motionstillstånd, inte illa det!


Imorgon blir det jobb hemmifrån, ska bli nice! Jag behöver inte skynda mig upp för att passa en precis tid. Däremot måste jag hålla mig själv i kragen för att jag ska hinna med det jag ska under dagen. Läsa, läsa och läsa... Jag slipper iaf sitta på jobbestolen, nu kan jag sitta i soffan, inte illa!


Nu jäklar går det frammåt med Ladys lastning. Idag gick hon i princip in på egen hand. På ditvägen krävdes det bara en liten knuff med linan, på hemvägen gick det ännu lite lättare. WOW, attans vad bra! Duktig häst, eller ponny....!!! Dessutom har jag och Johan fått oss en liten onsdagsutflykt till ridhuset. Kul att se lite hoppande ponnysar och bra för mig att lära känna lite av folket som håller till på klubben.

Jag har flaggat lite för en plats i någon grupp till våren 2010. Kanske kan HS och jag börja småträna lite då. Det hade varit sjukt kul att få träna på riktigt igen. Med en unghäst så kanske det räcker med varannan vecka, men det é inte illa det! Hihi, ser verkligen redan fram emot det! Hoppas nu bara HS kan hålla sig tillräckligt kry så vi kan komma igång... Håll tummarna för oss é ni snälla!


Skallebank idag igen! Va fan é det frågan om?!?!? Blir helt matt. Har nyss stoppat i mig en treo. Ja, det é Åsas fel att jag just väljer treo, hon pratar ju ganska gott om dessa små piller. Men å andra sidan har jag fått henne till både facebook OCH msn, inte illa va?! Haha, kul kul.

Åsa, för typ 6 månader sen totalvägrade du ens tänka tanken på msn och facebook, men du har kommit på bättre tankar, haha! Och sen får vi inte glömma bloggen. Haha, ja jag säger då det. Stackars Peter, han får väl inte en syl i vädret där hemma längre, det kan det inte finnas tid till...?!


Nä, nu har Johan lagat lite mat så jag får väl visa lite intresse för det kanske... Sen blir det bingen, trött som ett as...


Tack för mig!


//

Chisan

Av Kristin - 11 november 2009 08:13

Mitt i jobbveckandagen. Det é nu man inte ens är halvvägs in i veckan, inte förrens kl 12... Många timmar kvar med andra ord. Men det innebär oxå många timmar jag hinner fylla med saker som ska hinnas med.

Stressnivån på jobb är skyhög, det har varit så några veckor och ser ut som det kommer fortsätta så ett tag till. Frågan är när sjukskrivningarna börjar... Jag é trött, känns som jag inte sovit alls inatt. Vaknade knappt av klockan, jag som alltid annars vaknar innan klockan ringer.


Igår bestämde jag mig för att tacka nej till en fest som jag vet hade blivit väldigt trevlig, men jag orkar inte, jag måste dra ner på vissa saker för att orka med mig själv för tillfället. Frågan é vad jag ska hoppa över idag. Att varje dag fundera på vilka måsten man måste dra ner på tror jag är bra. Ta en liten funderare över hur dagen ser ut och hur man kan förenkla den, och kanske förändra den till att bli lite mindre rutin.


Idag kommer nog veterinären till Hot Shot. Hans sår på benet har blivit infekterat och svullnat. Jag fick ge mig, jag trodde såret skulle läka utan problem, men det visade sig inte stämma. Lite antibiotika kommer göra susen. Dessutom har HS fått en ny hage så får vi bara dessa såren läkta så hoppas vi sedan på att allt ska gå åt rätt håll igen. HS har lite tråkigt där ensam i hagen, men han har kompisar i hagen intill som han kan kivas med iaf så helt ensam é han verkligen inte. Trots att vi har delat på pågarna så ska de jävlas med varann över stänget iaf, helt hopplöst! Bushästar helt enkelt!


Idag ska Therese träna, hon ska träna och vi ska lastträna antar jag. Vi håller tummarna för att damen går snällt in i släpen idag! Som en bonus får jag se lite hoppträning och kanske lite fika. Väldigt mysigt tycker jag! Men varför é det alltid så jäkla kallt i ridhus?!


Tack för mig så länge!

//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards