Alla inlägg den 18 november 2009

Av Kristin - 18 november 2009 11:46

Det verkas som vaccinationerna på vårdcentralerna tagit fart. Mycket har det gnällts som att det är aldeles för få som kommer för vaccination, men varför är köerna så långa och varför tar vaccinet hela tiden slut? Med andra ord tror jag fler och fler börjar fundera på vilka konsekvenser det kan bli, här kommer lite bilder på eventuella bieffekter av svininfluensan:


Vi börjar med vilka symptom denna influensan kan få, men va inte rädd, det är bara svininfluensan som sagt:


  


När du vaknar kan du se ut så här när du ser dig i spegeln, men va inte rädd, det är bara svininfluensan, inget ovanligt... Kan vara dödligt, men bieffekten kanske bara blir ändrat utseende, det återstår att se...

  


När du sedan efter några år får barn kan barnet se ut så här, men va inte rädd, det är bara en svit efter svininfluensan. Barnet kommer inte bli mobbat i skolan, det finns fler barn med likande utseende eftersom föräldrarna aldrig vaccinerade sig... Tungan ute

  


Som ängel kan det hända att du ser ut så här, men va inte rädd, du har bara fått fågelinfluensan ovanpå din svininfluensa...


  



Kanske dumt av mig att skämta om detta, men jag é sååååå trött på svininfluensan nu. Jag har ältat och ältat bieffekter av vaccinet, av själva influensan, jag har diskuterat i vilken grad influensan är farlig eller ej.

Jag är av en åsikt och nu tror jag att jag har slutat diskutera det, eller åtmonstånde slutat lägga mer energi på att leta info, att stå upp för min sak eller att ens försöka övertala/peppa folk till vaccination.

Jag tycker det är dumt att inte vaccinera sig, jag önskar att alla vaccinerade sig, jag har gjort det och ångrar mig INTE! Var bara tvungen att göra lite kuligheter av allt allvar med svininfluensan...HAHA!!


Nä, tack för mig...


//

Chisan

Av Kristin - 18 november 2009 09:06

Igår va det så dax att börja sätta igång Hot Shot igen. Hans ben har, ta i trä, läkt fint och svullnaden är helt nere igen. Nu känns det som vi kan komma igång igen. Hoppas nu bara att han får fortsätta vara hel. Nu får han gå i egen hage, naturligtvis med hästar i hagen bredvid, så helt ensam är han inte. Men med tanke på att han hela tiden biter söner täcke och vill leka med kompisarna så får han ju stryk eftersom de inte vill leka med honom HELA TIDEN! Otroligt nog lyckas han bit sönder Molles täcke, trots att de inte ens går i samma hage längre. Hur lyckas han??? Men jag är inte förvånad, HS hittar på nya hyss varje dag. Kul att höra hur de löser hans påhitt om dagarna. Äpple i fickan, sen går han snällt med till hagen. Haha, med HS i stallet får man hela tiden hitta på nya lösningar för att han inte ska kunna hitta på för mycket jävulskap. En ny favoritsyssla är att dra in täcket i boxen på natten. Trots att jag försöker trycka ner det så pass att det INTE ska gå att få tag i så lyckas han utmärkt med det iaf.


Igår va det så dax med lite ridning äntligen. Dock skickade jag upp Tina på ryggen, jag vill ju se honom från marken, jag vill se hur han rör sig med ryttare. Till min förvåning så rörde han sig betydligt bättre än jag trodde. Det händer massor med HS för tillfället, han utvecklas fort, är lättlärd och verkar ha väldigt lätt för sig, särskilt i traven. Han börjar ta hörnpasseringarna bra, trampar fint under sig och han börjar finna sin rätta form. Han är lätt och fin i munnen, god frammåtbjudning och fantastiskt snäll.

Ja, det finns inte ord för hur stolt jag var över honom igår. Jag ser verkligen en potential i honom och jag ser fram emot vår fortsatta framtid tillsammans.


Det é nu jag ska vara försiktig, det é nu jag vill ösa på och bara rida och rida. Men han é ju bara 3år. Jag måste tänka mig för, max ridning i tre dagar/v och inte för långa pass. När det går bra är det lätt att "go with the flow" och helt enkelt dra på i ett för högt tempo. Inhoppningen börjar jag inte med förrän till nästa år, när snön é borta. Hur gärna jag än vill hoppa så får jag lugna mig lite till...


Jaja, idag får HS vila, på fredag är det dax igen för lite motionering. Idag blir det Billinge, lastträning för LADY och lite hösthoppning för min del. Ganska mysigt att sitta där i ridhuset och glo på träningen, men man é allt lite avis, jag vill oxå vara med juh... Imorgon blir det simning för hela slanten, Johan får sköta om pållarna, efter det blir det middag med Tina och Fredrik, om allt går enligt planen vill säga...


Nä, dax för frukost!


//

Chisan



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards