Alla inlägg den 3 november 2009

Av Kristin - 3 november 2009 19:20

Jaha, då har man en häst med svullet ben igen... Hot Shot é ju helt omöjlig ibland. Jag hade andra planer för honom idag, men jag fick istället tvätta ben med sår på. Vekligen trist, men jag får väl vara glad att det "bara" är ett sår och lite mugg. Såret é jag inte särskilt bekymrad över, men bakbenet é värre. Ett, vad jag tror är ett överben sedan han i somras sparkade i trästaketet vill gärna svullna lite och bli lite varmt, även om han vilat en tid. Eller så kommer värmeökningen av gamla sårskadan sen han trampade in i hovslagarlådan, svårt att avgöra när han har mer än en skavank per ben...


Han busar i hagen iofs, men vad gör man? Kan ju inte madrassera honom och sen sälla honom på box, men ibland känns det som é det enda jag vill göra... Look at the bright side of life - Han haltar inte iaf!!!


Men jag ska kanske gå på Åsas råd, åk till veterinären och få honom genomgången på alla hans skavanker han har ådragit sig, det blir ju rabatt kan man säga, bara en självrisk... Tja, det é väl snart bud på det...


Hot Shot med sitt nya träns, idag fick han dessutom ett nytt täcke som han kommer lera ner så fort det bara går antar jag... Ja, visst é det kul med hästar Tungan ute

  

Jaha gott folk. Nu tycker jag det hära med svininfluensan börjar bli ordentligt obehagligt. Nu rapporteras det döda varje dag i princip. Här om dagen en 3årig pojke, idag en medelålders man... Procentuellt har det dött långt fler än man trodde, dessutom har inte kulmen av denna svininfluensavåg nåtts än. Ja, det ska bli spännande, eller kanske inte spännande, men iaf ska det bli intressant och se hur pass rätt eller hur pass mycket våra svenska läkare egentligen hade rätt eller fel om detta.

I dagens nyheter vädjar iaf läkare till allmänheten att gå och vaccinera sig. Tja, de kan ju vädja hur mycket de vill, vaccinet é ju till största del slut i vårt avlånga land...

En bekant, eller inte bekant, snarare en jag kände tidigare, en gammal granne till oss i Malmö ligger i respirator pga av svininfluensan. Nä, hon va inte sjuk, nä hon va inte särskilt ung eller särskilt gammal, han har bara haft en jävla otur och drabbats hårt av skiten. Det börjar komma obehagligt nära nu...

Snälla rara vänner, och kanske ovänner oxå, vaccinera er! Att drabbas hårt av influensan är far more worse than biverkningarna av vaccinet, inte sant???


Nu dax för MIN kväll i veckan, först Ugly Betty och sen Desperate Housewives, det kan bara inte bli bättre än så. Eller jo, kanske lite hästhoppning hade kunnat rucka på min kväll, men sällan något annat... Johan är iväg och bowlar, lägligt för oss båda kan man säga... Jag och katten har soffan för oss själva några timmar!

Måste sluta skriva nu, dax för lite bra TV, hihi!! Kanske inte bra TV, men jag somnar iaf inte före kl 22 idag, lite underhållande måste det vara med andra ord...

//

Chisan




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards