Alla inlägg den 9 november 2009

Av Kristin - 9 november 2009 19:47

... vad säger man idag då?

ÄNTLIGEN har den hemska, hemska skallebanken släppt greppet. På köpet har jag väl blivit tablettmissbrukare i form av treo, panodil (både brus och tablettform), alvedon och bamyl koffein. Skit vilket, nu har jag inte ont längre iaf.


För övrig, idag känns allt bättre. Eller så é det så att jag faktiskt kan se på dagen från en annan vinkel, med andra ögon. Varför? Ja, det kan man undra. Jag har fått skriva av mig, jag har fått respons och jag har fått prata av mig. Vilken jäkla tur att jag har så bra människor runt mig.

Och vad säger det om allt? Jo, att jag faktiskt har det jävligt bra i min vardag. Att jag har alla dedär människorna runt mig som man ska ha. Vad ska jag rymma ifrån, gräset é nog inte grönare på andra sidan, det é möjligtvis bara lite annorlunda, kanske godare, men kanske oxå beskare...

Men något måste ändå göras, man är inget utan drömmar, men vad är man om man inte uppfyller en enda dröm? Jag får väl ha rosa hår på semestern, skriva den dära boken och utmana mig själv lite mer än bara genom att vara duktig alltid. Måste lära mig säga nej till vissa roliga saker för att få tid över till egna personliga utmaningar. Grundstummen i livet behöver inte ändras för det.

Känns som detta förändringsarbetet kan få en dålig start, varenda helg är redan uppbokad fram till jul! Men jag får skylla mig själv. Allt som är inbokat är kuliga saker, men inte särskilt personlighetsutvecklande alla gånger...


Ja, jag säger då det. Herregud vad jag skriver av mig här. Men som sagt, ni får låta bli att läsa om det blir för trist... Men jag tror att jag blir en bättre människa om jag får skriva av mig lite och då råkar det bli just här.

---------------------------------------

Igår fick jag och Åsa besökt nya IKEA. Ja, det var ett gigantiskt hus med en massa skit som va till salu... Man hörde gamlingarna klaga över hur stort det va och de orkade knappt ta sig till kassorna.

Men jag fick handlat lite av varje, skål, servetter, ljus, ljushållare, lampa, dekorationssten... Lampan passade sig väldigt bra på högtalaren sidan om TV:n och ljusjhållaren blev väldigt fin på bänken. Jag va helt enkelt nöjd med dagens fynd, synd att Johan inte ens la märke till förändringen när han kom hem... Typiskt manligt?

Ska se om jag kan få med mig Johan dit en dag, det finns massor man vill handla och få huset lite upp piffat... Men hur va det nu, kalendern va ju redan full, suck!


Jag hoppas på uppehåll idag, eller iaf uppehåll i eftermiddag. Om Hot Shot é bra i sina ben så ska jag nog ta en sväng om med honom i paddocken. Rida i skogen när det é mörkt lockar inte... 


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards