Alla inlägg den 15 november 2009

Av Kristin - 15 november 2009 12:12

Ja, nu é det fullt ös på allt i lilla huset vid sjön.

Igår kom min underbar Anki. Vi röjde som tokar HELA dagen. Både solarierummet och gästrummet ser helt annorlunda ut nu.

Solarierummet är inget solarierum längre, inte heller är gästrummet ett gästrum. Ja, det kan låta krångligt, men snacka om att det blev bra. Solariet är nu utkastat och står i vardagsrummet, dessutom ligger det annons på skiten på blocket. Vi rumstrerade om och numera är solarierummet ett gästrum, ett väldigt mysigt sådant, jag skulle själv vilja sova där en och annan natt.

Gamla gästrummet är nu data/mysrum. Det rummet blev helt plötsligt mycket större och nu känns det mysigt att gå in där. Ska skaffa mig ett litet bord till fortöljen sen é det bara att sätta sig där och mysa på med en bok eller med datorn...


Vi hade, eller ja, vi har ju fortfarande två skrivbord, men det ena är nu annonserat på blocket det med. Ska bli skönt att bli av med det. Hoppas någon é villig att köpa det, det é verkligen fint, men helt opassande i vårt rum. Vad ska man med två skrivbord till? Haha, man kan oxå undra vad man ska med fem bilar till när man är två personer... Men men, Johan har lite svårt att släppa greppet om sina kära ägodelar. Men nu jävlar ska jag få ordning på torpet! Snart ska skräprummet attakeras, även kökstaket ska målas. Köksbord ska inhandlas och väggar ska målas. Kanske skiter vi i att göra om köket, räcker kanske med att byta luckorna, måla taket, skaffa bord och stolar och en mobil köksö? Lite nya gardiner hade inte skadat heller. Mamma, du kanske vill hjälpa mig med det?? Jag é ju helkass med symaskiner, de lever ju sitt eget liv, skitmaskiner!


Annonserar en massa saker för tillfället. Jag tror detta gör gott för mig, en förändring i rätt riktning, en del i mitt personliga förändringsarbete. Försöker se lösningar, men ibland låser det sig helt för mig, då é jag glad att jag har bra folk runt mig som kan ta kommandot när jag inte orkar, precis som Anki gjorde igår. Nu é jag igång och prova att stoppa mig, spärren har släppt, jag kastar mig ut med full energi, vi får se vart det leder. Det ena brukar ju leda till det andra sägs det...


Bättre med lite skit i hörnorna än ett rent helvete. Nä, det talesättet stämmer inte på mig, skit i hörnorna tär på mig mer än jag fattat, det är ju en helt underbar befrielse att få rent, organiserat och mysigt. Det é först då jag kan slappna av egentligen. Snacka om att en liten sten släppts från mitt hjärta, jag é på G! Jag behövde bara en lite pusch i rätt riktning av alla underbara människor runt mig.

Kanske jag lättare kan vägleda andra, hjälpa dem att se potential i sig själv. Vi får se vart mitt och Johans samtal igår leder hän... Kanske en liten bit på rätt håll, eller så blir det stiltje, det återstår att se, men det blir lättare om jag själv vet vart jag är på väg...


Nä, hur hamnade jag nu in på detta, jag skulle ju bara berätta om mina annonser och hur jag spenderade min lördag. Ibland blir det lite ordbajs, men vaddå, det é väl det bloggen é till för?

Äh, va fan, nu kom den dementa katten och skrek om mat, han har ju fått mat en gång, jag fattar inget, men det gör väl inte han heller...

Och nu knackade det på dörren, hmm, Johan har visst lånat ut min släp. Första gången den används så används den av någon annan... Jaja, men man ska kanske börja hyra ut den? Se, nu tänker jag nog annorlunda än för lite sen. Innan hade jag nog mest blivit irriterad över att den lånas ut utan att ha frågat mig, men nu väcks tanken - Kanske ska jag börja hyra ut den. Det är ju inget lyxåk som jag är vidare superrädd om, vad gör det om den lånas ut lite...?? Om folk lånar den och har lite att säga om den, ja då kanske Johan kan sköta sevicen på den bättre och oftare..?! Nu fick ju Johan fixat påskjutsbromsen, helt utan att jag tjatade, NICE! Guld i mun


Nä, nu blev det ordbajs igen, uppenbarligen svårt att låta bli märker jag... Nu ska jag sluta skriva, tror jag, men va sjutton, det känns som fingrarna bara skriver av sig själv, precis som bilen kör till stallet själv ibland...


Haha, nä, nu ska jag sluta skriva...


Tack för mig!


//

Chisan






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards