Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Fredag.

Av Kristin - 23 april 2010 08:20

Det é fredag igen. Denna fredagen kan jag njuta lite av. Allt har lugnat sig, saker och ting börjar falla på sin rätta plats. Sune uppför sig exemplariskt, lugn och fin. Han följer snällt med när man hämtar honom från hagen. Ska börja lära honom att stå uppbunden. Det lär bli en upplevelse, hoppas det går bra! Med tanke på hur cool han är i skallen så ska det inte bli några större bekymmer...


Undrar om Hot Shot börjar få problem med sina tänder. Han var ganska flabbig när jag red i onsdags. Kanske är det så att han ska tappa några tänder... Nåja, vi får väl se om det kanske ligger en tand i krubban snart...


Hmm, undrar om detta har börjat bli en hästblogg??   All min tid består av jobb och hästar. Jag känner att det knappt finns tid över till annat för tillfället. Det ska bli skönt när sommaren kommer och hästarna kommer ut på bete. Då kan man lättare regera över sin tid och kanske till och med träffa släkt och vänner lite mer frekvent. Sen lär det bli långa ridturer i sommar, det ser jag fram emot. Kanske skulle köpa den dära fikakorgen som finns som tillbehör till Calles vagn. Köra en lång runda och stanna och fika där det passar, vid en sjö, en skogsdunge, ja precis där det passar för stunden...


Sommaren kommer med stormkliv.   Jag börjar fundera på hur den ska planeras. Midsommar, semester, långhelger osv...Eller så ska jag kanske skita i att planera och bara låta allt komma som det vill.

Med tanke på snöoväder här om dagen så känns sommaren väldigt avlägsen för tillfället. Jag trotsar vädret och har tagit på mig mina blommiga sommarskor.  


Nä, nu tog alla mina skrivaridéer slut för nu. Tack för mig!


//

Chisan



 
 
Ingen bild

K:3

26 april 2010 09:20

Älskar att starta dagen med en kopp kaffe och läsa syrrans blogg! Dagen är räddad!
Ser fram emot den där oplanerade sommaren! Haha
Kram på dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards