Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Söndag

Av Kristin - 25 april 2010 11:13

Underbart väder idag oxå. Igår njöt jag verkligen av det underbara varma och fina vädret. Va i stallet på morgonen, fixade och donade, släppte ut i hagen, mockade och packade hö i godan ro. Strosade runt i ganska många timmar i stallet, riktigt skönt. Efter att inte ha ätit på hela dagen så började magen skrika sisådär vid 12-tiden. Åsa kläckte då den goda idén att sticka till Höörs city och käka lunch på uteserveringen. Helmysigt, min årspremiär på uteservering, dessutom frös jag inte det minsta, snarare tvärt om, det hettade verkligen till på mina urtvättade gråa jeans.


Kvällen avnjöts sedan i stugfolkets sällskap. Lite revben, plockemat och några groggar slank ner. Jag fick chansen till sovmorgon idag, Emelie släppte ut och jag slapp åka upp på morgonen för att själv traska ut med lille Sune. Jag sov ända till kl 9.10, inte likt mig, men antagligen var det välbehövligt.


Om några timmar bär det av till stallet igen. Ska åter igen mocka och packa hö. Sen blir det allt grillning med hela stallgänget! Tyvärr är det avskedsgrillning, Cecilia och Jeanette ska lämna oss för nya äventyr. Trist att det just är avskedsgrillning, men kul att vi alla samlas och grillar förståss!


Senare ikväll ska det spelas bingolotto med stugfolket. Det é söndag och då ska vi spela. Det har uppenbarligen blivit en tradition och den é verkligen trevlig. Vi hoppas vinna lite roliga vinster, frågan é bara hur lång tid det ska ta innan vi vinner mer än en ny lott. Nåja, bingolotto är bara ett svepskäl till att ses. Det är naturligtvis gemenskapen som är det viktigaste!


Jaha, en timmes slapp i soffan sen får det allt bli avfärd till stallet.


Tack för mig!

//

Chisan





 
 
Ingen bild

Jonna

25 april 2010 16:45

ont i magen?? är du gravid??

 
Ingen bild

Kristin

26 april 2010 11:08

Haha, nä Kalsson, jag é inte gravid så vitt jag vet!

 
Ingen bild

me

26 april 2010 13:06

Synd!!!! Mamma

 
Caisa

Caisa

26 april 2010 15:59

Inte så vitt DU vet... Det kan tolkas hur man vill jue :-) Inte sen sist du kollade mao?! Eller...? Bra tid att bli gravid på, du slipper vara höggravid över sommaren ;-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards