Alla inlägg under april 2010

Av Kristin - 6 april 2010 11:24

Ja, i Gamla Boo é det sjukt. Gubben min han é regält krasslig, har fått en släng av någon typ av magsjuka. Ni vet hur sjuka män blir när de é sjuka va? Så sjuk é Johan nu iaf, kan knappt prata, men hallå, det é inte rösten det é fel på väl? Han bad mig stänga fönstret när jag gick eftersom han frös så förbaskat, nä nä, det é bara bra med lite frisk luft... Haha, fyyyy vad jag é taskig. Inte kul för gubben min att vara sjuk, av mig som vårdpersonal får man väldigt lite medlidande.


Nog é det lite synd om honom alltid, magsjuka é aldrig kul. Hoppas han inte smittar mig. Jag springer här på jobb och känner efter innan varje hembesök, vill typ inte bli kräkig mitt under ett hembesök.  


Just idag hade han dessutom MASSOR att göra. Protokoll inför fiskemöte, läkarbesök för en ömmande arm, dra upp fisk, leverera fyrhjuling och sen gå på stallmöte ikväll. Ingen bra dag att vara sjuk på...


Själv känner jag mig någerlunda bra, känner juh efter ständigt och jämnt, men jag tror jag har klarat mig undan skiten. Men man ska inte ropa hej, faran är knappast över än...


Red Hot Shot igår. Tänkte rida utan att longera innan. Tji fick jag. Han larvade sig så gud in i bänken, kastade sig, sprang baklänges och reste sig. Jag fick helt enkelt hoppa av och longera skiten ur honom. Han bockade och övade på sina rodeomoves i vanlig ordning. Hujedamej vilket krutpaket. Efter en stund kunde jag sitta upp och då fick han sig ett regält pass i paddocken, övade även lite kavaletti för första gången. Till slut gick han iaf väldigt bra. Med tanke på mitt humör igår så vågade han knappast annat än att till slut vara mig till lags...

Nåja, så kan det gå med unghästar, inte alltid blir det som planerat...


Idag é det stallmöte, dessutom har jag insläppet, detta innebär att det inte lär bli tid över för någon ridning idag tror jag. Skulle nog behöva sitta upp en snabbis egentligen, men vi får väl se vad tiden säger ikväll. Måste väl hem till sjuklingen och serva honom lite oxå antar jag. Blir han frisk fortare om man gullar med honom??


Då va det lunch, shit vad tiden går fort...


Hej svej!


//

Chisan




Av Kristin - 5 april 2010 10:34

Jaha, snart va denna påsken över, tiden går fort, väldigt fort! Helgen har varit väldigt mysig och händelserik. Det känns bra, har hunnit med både nöjen och åtaganden. Jag, Johan, Åsa, Peter, Therés, Tina och Fredrik åkte till Kalle på Spången och avnjöt en väldigt god påskmiddag i lördags. Mycket bra initiativ från Tinas sida, hoppas vi kan göra det till en tradition framöver. Maten var över förväntan, allting var hur bra som helst med andra ord. Senare på kvällen träffades vi hemma hos oss och fick snackat skit i nåra timmar. På förmiddagen fick jag dessutom rastat Hot Shot, först lite longering och sen en skrittrunda i skogen i underbart väder. En superdag med andra ord!


Igår va det lite av en slappedag. Jag fick saker gjorda, men det gick en aning långsammare än jag kanske hade planerat. Jessi och Mattias kom med motorsågen och nu har vi helt annan utsikt över sjön eftersom förvuxna enen nu är nedsågad i småbitar. Tackar stugfolket så mycket för den insatsen!! Skänns riktigt skönt att äntligen bli av med den. Nu märker man hur den faktiskt har stört utsikten, det känns större och luftigare i trädgården, riktigt skönt! Senare på dagen va det dax att åka till pållarna, i ösregn. Skönt att låta bli att rida utan dåligt samvete. En behövlig vilodag för HS, mycket välplacerad dag dessutom. Sen bar det av hemmåt, sen omgående till Jessi och Mattias. Det va juh söndag och det innebär Bingolotto, hahahha!! Ja, det är lite pensionärsaktigt, men det är oxå en lagom krävande sysselsättning en söndagskväll. Detta har blivit en vana, god mat, gott sällskap och en chans att vinna en slant, det kan bara inte vara fel?! Hahah!!!


Igår fick jag ett gäng bilder från moster. MMS bilder rättare sagt. Gissa om jag blev förvånad, men jag fattade ganska snart att moster förmodligen fått hjälp med att skicka bilderna till mig. I vanliga fall kan hon juh knappt skicka ett sms...


Sune har nu flyttat från sin mor, inte långt bort, men han går iaf i annan hage tillsammans med ponny. Här kommer en färsk vårbild på lill Sune! Om bara några veckor så ska han flytta till Höör. Det lär bli en spännande tid för både honom och mig och Johan. Får väl se hur det blir i längden, om jag lyckas få tid till alla tre pållarna. Annars får jag se hur det kan lösas. Nåja, den tiden den sorgen. En början kanske får bli att sluta med alla andra aktiviteter så småningom, all tid kommer nog gå åt till att sysselsätta ungpållarna... Hoppas inte jag tagit vatten över huvudet...


Sune och ponny.


Även idag é det slappedag. Ska bara till stallet, kanske rida eller köra Calle en sväng, får väl se vilket humör jag är på när jag väl é på plats.


Nä, nu har jag inget mer att rapportera, tack för mig.


//

Chisan


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards