Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Jag har blivit gammal...

Av Kristin - 19 augusti 2009 19:55

Shit, idag när Johan kom med posten fick jag lite hjärtsnörp. Ett brev till mig, inte vilket brav som helst, nämligen en inbjudan till klassåterträff från Videdalskolan 9A. Herregud, det é 10år sedan jag gick ut årskurs 9. Jag minns det som igår, jag red nämligen skolavslutningen maskeradkaravan på mitt 5åriga fullblod iklädd raffsett (stavas det så??). Haha, de kläderna har jag kvar i min låda, som ett kärt minne, mer än så blir det aldrig, kommer aldrig komma i de kläderna igen...

Försökte hitta en bild från den dagen men jag hittar tyvärr inga bra, kanske kommer de en annan dag...

Minns att jag hade hanbollskister i rumpan för att få trosan att hålla sig på plats och inte kasa för långt in i rumpan, haha, attans vad klistrigt... Kanske därför jag bara rider i string idag, då sitter de redan så långt in de kan komma, hahah!!!


Ja, jag får väl se om jag går på återträffen, jag é nog inte helt sugen på det... Vissa vill man ju träffa, men vissa hade jag gärna sluppit resten av livet... Otroligt att det sååå lång tid sedan jag slutade 9:an, jag börjar helt enkelt bli gammal, det é bara att inse. Än så länge é jag iaf yngst på jobb, det känns jäkligt bra!


Nä, till en helt annan sak. Iag va det ju som sagt dax att byta bandaget på klumpedunsen Hot Shot. Jodå, med 4 mans styrka så lyckades vi även idag att få ett nytt bandage på plats.

MEN, vi hittade ett nytt sår, denna gången på höger framknä. Jag blir så trött, hur lyckas han?? Såg såret i måndags men då hade såret en ruva, nu hade han ju så klart lyckats pilla bort ruvan och nu va det ett öppet sår, ja, jag fick ju lägga om det oxå... Nu é han lindad på 2 ben!

När ska han lära sig att inte skada sig hela tiden? Det é ju inte direkt så att han och kompisen é sjövilda i hagen, där é i regel alltid hur lungt som helst, de tuggar gräs som om de aldrig sett mat innan... Får väl snart linda in hela hästen i bomull och isolera honom i en madrasserad box...


Här har ni drullputte med far. Lindad på två ben på väg ut i hagen för att skaffa sig fler skador... Men jag tror trots allt att det é en väldigt tålig häst, han har, än så länge, inte haltat. Bara för att jag skrev så så lär han väl vara stenhalt imorgon... Ta i trä, han får bara inte bli halt!




//

Chisan

 
 
Ingen bild

Ted

20 augusti 2009 00:25

Du kan vara lugn Kristin, du blir inte gammal bara bättre och trevligare. Precis som ett fint vin hihi :)...

 
Ingen bild

Åsa

20 augusti 2009 08:57

Haha, du e inte gammal. De e bara som du känner dej för att du envisas med att umgås med oss riktiga gamlingar. Men de e vi tacksamma för, för det får oss att känna oss unga... :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards