Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Uppdatering på begäran...

Av Kristin - 26 augusti 2009 09:36

Hihi, jag har fått en tillsägelse, jag bloggar för sällan. Haha, ja det é kul tycker jag. Det jag skriver é ju till för mer än mig, det kanske kan roa någon en liten stund...


Vad har hänt sen sist? Tja, helgen é över sen några dagar. Lördagen va det dax för släktträff, trevligt som vanligt.

Söndagen va helt hopplös! Johan och jag åkte till stallet, skulle ju lägga om Hot Shots ben. Sagt och gjort. Vi börjar få rutin på att omläggning nu, det går fort som tusan. Hot Shot verkar ha helt klart för sig vad som ska hända när vi tar in honom. Trots andra hästar och spring i stallet så står han som fastgjuten när jag lägger om benet. I början hade vi brems och va 4 man för att få till det. Nu räcker det med mig och Johan, bremsen hoppar vi oxå över nu, skönt, duktig häst!!


Men i söndags trodde jag åter igen att hästen va fullständigt knäpp. Vi hade tagit in och lagt om honom, sen tog Johan och ledde Hot Shot ut i hagen. Väl inne i hagen får han för sig att rulla sig, intill staketet!! HALLÅ! Ibland undrar man vad han tänker.

Jag pratade med Tina i telefon, säger bara - FAN, nu rullade han fast i staketet. Slänger på luren och springer så fort jag kan till hagen. Jag knallar in till honom för att se om han dragit upp nya sår, men jag ser inget. Ser bara att bandaget vi nyss fått på plats har flyttat sig lite. Jag försöker kolla under bandaget lite försiktigt, japp, blodet rinner, IGEN! Va sjutton, hur lyckas han?!?! In med skrället igen, klipper upp bandaget och ser att han på någon förunderligt sätt lyckats dra av fliken på det gamla såret. Hur é det bara möjligt? Ringer veterinär, igen...


Men han lugnar mig, fortsätt bara lägga om som vanligt, kanske han behöver lite antibiotika. Har sparat fliken, där på sitter även lite sena kvar, men veterinären säger att det behöver jag inte bry mig på, det läker igen. BRA, ingen större skada skedd trots allt, inte mer än tidigare iaf. Kanske va det så att fiken ändå inte skulle vara där, den skulle uppenbarligen bort, men det fixade klumpedunsen på egen hand, då slapp vi klippa av den.


Blir bara så fantastiskt förundrad över denna häst, hur lyckas han dra upp en skada om redan är bandagerad?? Åhh, han é hopplös.


Igår satt jag upp på honom, é ju så sjukt sugen på att rida och Hot Shot verkar väldigt sugen på att få göra någon oxå, en knepig kombination när han é skadad, men jag har fått skrittillstånd iaf av veterinären... Han va snäll, tur för mig, men det känns att han har massor med energi som bara vill ut. Släppe honom och hans hagkompis Molle i ny gräshage. Shit vad han kutade, han é verkligen snabb. Trodde han skulle pringa ner staketet helt, men han stannade som tur va... Efter en stund kunde jag gå in och ta av benskydden jag satt på för säkerhets skull. Tur jag hade dem på, annars vet man aldrig vad som kunnat hända...


Här é bilder från igår, shit vad fin han blivit i sommar, han växer så det knakar, börjar bli rund och fin! Ingen kan säga att jag har en ful häst iaf... Sen han kom i Maj så har han vuxit 2cm på höjden och en hel del på bredden...


 Busig, ska hela tiden äta på Johans handledsskydd, hihi, där finns ju kardborre, hans favorit!

 


 I Helgen é det dax för Jakt och Fiskemässan. Denna gången har vi ett annat upplägg, vi hoppar över fyrhjulingskörningen och tar lite ponnyridning istället. Calle ska tjänstgöra lördag och söndag. Tänkte göra lite schema, vill ju se hoppderbyt som é nytt för i år, ska bli väldigt kul. Nu kan man se lite sånt man själv tycker é kul, inte bara en massa vapen och fiskesaker.

På fredag kommer Martina, min kusin och min förlängda högra arm. Alltid kul med hennes sällskap, kul ska vi ha iaf! Frågan é hur vi gör med Calles övernattning, hoppas på en liten bit hage som vi kan ställa honom i på natten, drygt att ligga och köra på vägarna kring Höör i helgen, det kommer vara sjukt långa köer...


Tack för mig!

Chisan

 
 
Ingen bild

Caisa

27 augusti 2009 07:37

Han börjar se riktigt rund o fin ut nu! Förstår att du börjar få "ridabstinens" men det är nog klokt att låta honom få växa in i kostymen i lugn o ro. Du vill väl ändå ha en häst som håller länge, eller hur? Jag kan bara hålla med J. Whitaker när de interjuvade honom för några år sen o frågade om han hade några nya unghästar i stallet... Han svarade lite svävande att han hade en fin 10-åring ;-) Har för mig att den han menade var Welham som han senare tackade av 2000... Då var hästen 20 år och hade gått 160-hoppning i 10 år! Det du! Kram på dig och alla andra som läser om Chisan/C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards