Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Kristin - 17 januari 2010 19:31

Såhär ser jag ut ikväll. Det va en tuff helg, men slagsmål och blåtiror. Nä, skämt o sido, jag har blivit sparkad av mig egna pålle Hot Shot. Skulle ta in från hagen, det va kallt och blåsigt och han pigg som tusan uppenbarligen. Han gick supersnällt in första biten, grimskaftet hängde slakt och jag funderade aldrig på att han skulle hitta på hyss. När vi väl närmade oss stallet fick han frispel, tog ett bocksprång och där stod jag, ivägen helt enkelt.

Jag fick hans bakhov mitt på ögat, lyckades få med mig handen upp för att skydda mig mot sparken, men den lyckades inte ta hela smällen, men förmodligen det värsta och det é jag oerhört tacksam över. Nog för att handen värker mer än ögat för tillfället, men det kan kvitta, synen kan ha räddats av handen...


Åkte till Lund för att röntga, skärrad och rädd. Rädd för blödningar och rädd för att mista synen. Kändes bäst att ta det säkra före det osäkra. Ilfart till Lund, med ärtpåse på ögat...


Nu ser jag som sagt ut såhär! Ingen vacker syn alls, jag kommer inte våga visa mig på jobb på bra länge. Gå och handla kan jag ju helt glömma. Vill verkligen inte visa mig någonstans.


Inga skelettskador, otroligt nog. Jag måste vara gjord av stål eller nåt. Tur i oturen trots allt. Om några veckor kanske jag ser normal ut igen...


  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards