Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Kristin - 29 januari 2010 11:11

...väder. HATAR verkligen snön, blir snart deprimerad. Om inte det blir en toppensommar så vet i fan vad jag gör. Med tanke på vinterns ihärdiga grepp så ska väl sommaren bli extra bra? Hoppas myggäggen har frusit sönder ordentligt, vill inte ha en myggsommar...


Är verkligen trött i mitt öga, ja i ena ögat, inte i båda. Känner att ögonlocket inte hänger med, det blir stundtals suddigt och det rinner med jämna mellanrum. Är attans trött på ögat och kinden nu, vill bara det ska funka som vanligt igen... Ska nog bege mig till en optiker som får kika på ögat ordentligt, det känns ju inte helt normalt... Åhh, é trött på mig själv som bara maler den hära skiten med ögat, men fingrarna liksom skriver det av sig själv, beror väl på att det ständigt är ett störmoment med ögat och till sist så hamnar ilskan här.


Nåja, fredag igen. För tillfället längtar jag väldigt mycket till helgerna, inte för att det ska festas och svinas utan för att jag vill sova, jag é så förbaskat trött, det é inte bara mitt ena öga som é sömnigt. Imorgon blir det dock ingen rast och vila, hästarna ska fodras och släppas ut på morgonen sen bär det av till affären för att inhandla till kvällen då Martina och Fredrik kommer! Ska bli kul att träffa ungdomarna, ska se om vi kan rasta dem i lite roliga spel, hahah!! De ska inte få det lätt på sitt Höörsbesök inte...


Ikväll blir det soffan, som vanligt på fredagar. Ska bli nice.

Attans vad dålig skrivfantasi jag har idag, känner mig avtrubbad och genomslö helt enkelt. Inte mycket som faller mig i smaken för tillfället, kräks mest på vädret och detta ständiga mockandet. Mocka, mocka, mocka, bli sparkad, mocka, mocka, mocka, jaga häst som hoppat ur paddocken, mocka, mocka, mocka, försöka sysselsätta en häst som oxå är småt vinterdeprimerad, mocka, mocka, mocka... Ja, så håller det på och jag är megatrött på skiten!! Vill kunna rida HS och köra min lilla Calle, jag vill känna den fuktiga vårluften, jag vill höra fåglarna kvittra, jag vill känna doften av vår, jag vill kunna rida och komma ut i skogen för att rensa tankarna för en stund, jag vill se den förbannade snön smälta som en symbol för att vintern förlorade till sist... Jag vill bara hem och dra ett täcke över mig och sova tills det blir vår...


//

Chisan




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards