Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Kristin - 23 januari 2010 11:46

Idag è jag hästledig. Känns knepigt, dagen blir liksom rumphuggen. Har riktigt svårt att hålla mig ifrån stallet ändå. Kanske kör in en runda när jag ändå ska upp och handla. Det é kanske inte hästarna i sig utan gemenskapen vi har i stallet som jag saknar. Hur kan man sakna något om man bara é borta EN enda dag? Well, det tyder ju på att vi har det bra tillsammans i stallet helt enkelt, man vill ju inte missa något kul, hahaha!


Idag ska det bli lite spelkväll. Goa vänner kommer, ska fixa till lite mat och sen är lördagsmyset i full gång. Just för tillfället känns det segt i soffan, har svårt att lyfta rumpan ur soffan. Måste städa lite, pippi har grisat ner en hel del, måste tömma tvättmaskinen, duscha och handla. Nåja, jag får se det som ett träningspass för att åter komma tillbaka till verkligheten efter stjärnsmällen i söndags. Tröttheten har än inte släppt taget, lite skum skallebank gör sig ständigt påminnd, men att sitta på rumpan i soffan kommer inte göra saken bättre, tror jag iaf. Hålla igång är bästa medicinen. När jag vet att jag ska ha en rolig kväll blir allt lite lättare och roligare.


Måste nog ner och mata Ormvråken oxå. Han (eller hon) måste ju oxå få sitt dagliga måltid. Kul att se spillevinken, han é verkligen fin och växer så det knakar. Misstänker att han snor fisk från pilkarna på sjön. Skulle tippa på att han smyger sig fram bakom pilkarna och snor åt sig en färsk firre då och då. Hahah, orädd som tusan kan man säga... Kul att se honom komma flygande när Johan visslar på honom, hur kan en vild rovfågel bli så tam, ganska märkligt. Bra eller dåligt, ja, det kan man undra. Det viktiga é väl att fortsätta mata honom, nu é han ju van vid färdigfångad, färdigstyckat och redo att ätas på ett lätt och enkelt sätt... Snart vill han väl ha det malet oxå så han bara kan svälja det, hahah!!


Måste nog sätta fart, ska bara skjölja ner en alvedon och se om skallebanken kan tänka sig att överge mig för denna gången.


Tack och hej för denna gången!

//

Chisan












Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards