Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Kristin - 25 januari 2010 13:13

Jaha, då va helgen över. Tack och lov för att jag é ledig på måndagar, jag gillar verkligen mina lediga måndagar. Sitter hemma, ensam, kopplar av fullständigt och bara njuter av min ledighet.

Helgen har gått i spelets tecken. I lördags kom Kalsson, Martin, Tina och Fredrik. Vi käkade gott, snackade lite skit och spelade spelen jag fick i julklapp. Ja, det må jag säga, det är alltid lika spännande när det kommer till spel som ska beskriva andras personligheter. Ibland ganska nedvärderande och ibland har folk uppenabrligen skyhöga tankar om sina medmänniskor. Såhär i efterhand kan man faktiskt fundera, ganska kul. Ingen vann, eller jo, det kanske va någon som vann, men någon gång där på slutet tror jag att vi slutade flytta spelpjäserna på rätt sätt. Vinnandet är aällan eller aldrig intressant, det é spelet i sig som é roligt...


Hade naturligtvis skallebank även denna dag, tror kinden håller på att göra mig lite halvtokig. Den ömmar och besvärar. Men att blanda Treo och grogg är ingen bra idé, brännvinet går rakt upp i skallen. Skallebanken försvann iofs, Jessi och Mattias kom på lördagsnatten, vi snackade några timmar och vipps så va klockan 04.00 på morgonen. Ingen ko på isen, OM jag inte hade blivit tjatad på att följa med till stallet kl 10 på söndagsmorgonen... Segare söndagsmorgon har jag knappt upplevt... Som sagt, grogg och Treo är INTE att rekommendera!


Igår, denna somniga och sega söndagkväll spenderade vi hos Jessi och Mattias. Med bingolotterna i högsta hugg spelade vi som en bunte gamla pensionärer. Attans mysigt, slapp i soffan, god mat, massor med mat för den delen. Kanske kan vi göra detta till en tradition... Man känner ju sig inte yngre framför TV:n som visar bingolotto, men vad gör det??


Strax kommer visst Jessi, dax för en liten fika, sen bär det av till stallet, dax att mocka skit igen. Om paddocken é ledig ska jag nog låna Tinas medicinboll, ta Hottentott med mig ut i paddocken och se om han é en jäkel på fotboll eller om bollen mest är farlig eller kanske rent av tråkig, ska bli kul att se reaktionen iaf...


Nä, måste fixa lite The innan Jessi kommer...


//

Chisan



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards