Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Lektime!

Av Kristin - 27 januari 2010 20:02

   Här om dagen tog jag ut Hottentott i paddocken. Vi lånade Tinas medicinboll. Jag förväntade mig inget särskilt, jag visste inte vad HS skulle ha för reaktion. Men han kastade sig över bollen omedelbart! Lekte, busade, kickade, sparkade, skulle döda bollen helt enkelt. Ena stunden var öronen helt spikade frammåt, nästa sekund va öronen slickade bakåt, bollen skulle dö helt enkelt... Bollen överlevde, nätt och gämnt, men dock, den överlevde.


En rolig stund med spralliga HS.

Just nu vet han inte riktigt vilket ben han ska stå på. Superglad och supermysig ena stunden, näst stund är han sur, ibland fattar jag helt enkelt INGENTING! Antar att även han saknar skogspromenaderna, men vad sjutton ska jag göra åt det?! Är inte intresserad av att ligga på backen med honom över mig.


Igår släppte jag honom åter igen i paddocken, lös, utan grimma eller träns. I normala fall älskar han att få busa av sig i paddocken utan täcke, men igår va han helt enkelt inte sgen på nåt, han tog helt enkelt ett skutt ut ur paddocken, landade i vår plastpall och fortsatte ut på den hala gårdsplanen. Förvirrad sprang han och kollade in omgivningen, ganska lugn, men förvirrad. Efter en kort stund lyckades Memme att fånga in honom, oskadd och lycklig att få komma in i sin box.


Man vet aldså inte hur han vill ha det. Denna herre har många åsikter, men det har jag oxå... Idag fick han helt enkelt bli i sin box på kvällen, endast lite borstning och spolning av ben, mer än så orkade jag inte med idag...


HS med medicinbollen...




  


Tack och godnatt!


//

Chisan

 
 
caisa

caisa

27 januari 2010 22:12

Hihi Allt hästar kan vara bollgalna de med! Roligt att man hittar på alternativa motionsformer. Använd bollen i vår när du kommit igång med ridningen och "valla" honom på den. Kanon att träna upp smidigheten och lära honom höger/vänster! Hoppas allt är bra med ditt ansikte och att färgerna bleknat. Kram/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tina

28 januari 2010 10:26

Skulle försöka skaffa en ännu större medicinboll. Får väl jaga tag på en sådan på nästa Falsterbo..eller vem vet de kanske har i Göteborg:-) kram kram

 
caisa

caisa

28 januari 2010 16:47

Jag vill oxå till Gbg! Men en annan måste jobba :P

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards