Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Jävla skit...

Av Kristin - 29 januari 2010 11:11

...väder. HATAR verkligen snön, blir snart deprimerad. Om inte det blir en toppensommar så vet i fan vad jag gör. Med tanke på vinterns ihärdiga grepp så ska väl sommaren bli extra bra? Hoppas myggäggen har frusit sönder ordentligt, vill inte ha en myggsommar...


Är verkligen trött i mitt öga, ja i ena ögat, inte i båda. Känner att ögonlocket inte hänger med, det blir stundtals suddigt och det rinner med jämna mellanrum. Är attans trött på ögat och kinden nu, vill bara det ska funka som vanligt igen... Ska nog bege mig till en optiker som får kika på ögat ordentligt, det känns ju inte helt normalt... Åhh, é trött på mig själv som bara maler den hära skiten med ögat, men fingrarna liksom skriver det av sig själv, beror väl på att det ständigt är ett störmoment med ögat och till sist så hamnar ilskan här.


Nåja, fredag igen. För tillfället längtar jag väldigt mycket till helgerna, inte för att det ska festas och svinas utan för att jag vill sova, jag é så förbaskat trött, det é inte bara mitt ena öga som é sömnigt. Imorgon blir det dock ingen rast och vila, hästarna ska fodras och släppas ut på morgonen sen bär det av till affären för att inhandla till kvällen då Martina och Fredrik kommer! Ska bli kul att träffa ungdomarna, ska se om vi kan rasta dem i lite roliga spel, hahah!! De ska inte få det lätt på sitt Höörsbesök inte...


Ikväll blir det soffan, som vanligt på fredagar. Ska bli nice.

Attans vad dålig skrivfantasi jag har idag, känner mig avtrubbad och genomslö helt enkelt. Inte mycket som faller mig i smaken för tillfället, kräks mest på vädret och detta ständiga mockandet. Mocka, mocka, mocka, bli sparkad, mocka, mocka, mocka, jaga häst som hoppat ur paddocken, mocka, mocka, mocka, försöka sysselsätta en häst som oxå är småt vinterdeprimerad, mocka, mocka, mocka... Ja, så håller det på och jag är megatrött på skiten!! Vill kunna rida HS och köra min lilla Calle, jag vill känna den fuktiga vårluften, jag vill höra fåglarna kvittra, jag vill känna doften av vår, jag vill kunna rida och komma ut i skogen för att rensa tankarna för en stund, jag vill se den förbannade snön smälta som en symbol för att vintern förlorade till sist... Jag vill bara hem och dra ett täcke över mig och sova tills det blir vår...


//

Chisan




 
 
Ingen bild

TJ

29 januari 2010 15:34

Ja visst är det härligt med lite snö som lyser upp vår annars så mörka tillvaro, och mer lär vara på väg tjohoo... Ha det gott kompis och hoppas du blir bättre i ögat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards